بررسی کتاب تست شیمی دهم خیلی سبز

کتاب کمک درسی تست شیمی  دهم خیلی سبز که به شکل پرسش‌های چهارگزینه‌ای نگارش شده است مختص پایه دهم می‌باشد. نویسندگان این کتاب دکترنیما سپهری و مهدی براتی می‌باشند. درست است که این کتاب شامل درسنامه نیست ولی به هر سوال چهار گزینه‌ای پاسخ کاملاً تشریحی و جامع داده است. این کتاب شامل سه فصل است که مطابق با کتاب درسی جدید ویرایش و نگارش شده است.


به غیر از نکاتی که در کتاب کمک درسی شیمی ۱ به آنها اشاره شده است تغییرات مناسبی نیز برای آموزش و فهم بیشتر و بهتر مطالب از سمت نویسندگان در این کتاب ایجاد شده است. تصاویر، فرمول ها و جداول مطابق با کتاب و در مقاطعی حتی بیشتر در این کتاب آورده شده است. کتاب کمک درسی شیمی ۱ از انتشارات خیلی سبز کمک فراوانی در جهت پیشرفت و بهبود تست زنی به عزیزان پشت کنکوری می‌کند. با در اختیار داشتن این کتاب می‌توانید با برنامه ریزی منظم به تمامی مفاهیم کتاب درسی شیمی یک دست یابید و با تست‌های مختلف شیمی آشنا شوید. اگر قصد خرید کتاب کمک درسی را دارید با ما همراه باشید.

درسنامه تست شیمی دهم خیلی سبز

در کتاب شیمی دهم تست از انتشارات  خیلی سبز بخشی مجزا به عنوان درسنامه وجود ندارد و درسنامه محدود شده است به آنچه که در پاسخ تشریحی آمده است. در پاسخ تشریحی برای هر قسمت بصورت مجزا درسنامه هایی آورده شده است و در این بین نیز باید بیان کنیم که لحن درسنامه بسیار خودمانی است. یعنی مطالبی از کتاب درسی شیمی 10 آورده شده، ولی لحن آنها خودمانی است. در این قسمت نباید فراموش کنیم که درسنامه ها منطبق بر همان تست هایی است که در حال پاسخگویی به آنها هستیم.


درسنامه سعی کرده مخاطبش را دانش آموزان ضعیف و متوسط در نظر بگیرد و نه دانش آموزان قوی. زیرا پیش فرض کتاب این است که دانش آموزان تست ها را جواب دهند و اگر تست ها را درست زدند که بلدند ( احتمالا دانش آموزانی قوی هستند و به پاسخ مراجعه نمی کنند) وگرنه نیاز به درسنامه و توضیح بیشتر دارند. درسنامه کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز سعی کرده یک پرده از کتاب بالاتر باشد و این مطلبی است که در تمام کتب خیلی سبز دیده میشود. از طرفی درسنامه در مسیر کتاب درسی است ولی نیم نگاهی به کنکور دارد، چون میداند مخاطب دهمی اش شاید نخواهد در دهم به کنکور فکر کند، برای همین سعی کرده تا نیازهای وی را نیز پاسخگو باشد.

تست ها

فصول اول، دوم و سوم  کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز به ترتیب 365، 355 و 385 تست دارند و از طرفی 31 تست کنکور سراسری 98 داخل و خارج ریاضی و تجربی که با شیمی دهم مرتبط بوده اند گردآوری شده است. همه ی این تست ها در پاسخ تشریحی با 3 شکلک متفاوت که نشان دهنده سطح آن (آسان، متوسط و سخت) است گردآوری شده اند. در انتهای هر فصل نیز در حدود 30 تست مربوط به سری Z موجود است. طبقه بندی تست ها بیشتر بر اساس صفحات کتاب درسی است که یکپارچه سازی شده است. قبل تر هم عرض شد که کتاب تست هایی را نیز با علامت + مشخص کرده که از بقیه مهم تر هستند تا اگر وقت نداریم، مستقیما سراغ همین تست ها برویم. تعداد تست ها از مقدار لازم نیز گذشته است و در ادامه نیز از مقدار کافی نیز گذشته است. در واقع به این دلیل که مخاطب دانش آموز دهمی است و از طرفی هم شاید به اندازه یک کنکوری حال و حوصله تست های زیاد را نداشته باشد یک سری تست انتخاب شده اند تا دانش آموز به آن ها پاسخ بدهد.


نکته مهم در کتاب های انتشارات خیلی سبز این است که تست ها نه خیلی آسان است و نه خیلی سخت و آزاردهنده و همچنین تست ها یک نظم و نظام روتین را تجربه می کنند و از این قاعده خارج نمی شوند. پاسخ تشریحی به تست ها نیز در حد خوبی ادبیات موردپسند دانش آموزان را دارد. همان طور که گفتیم کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز از بهترین کتاب های شیمی 10 است و از این تست ها و درسنامه و … به سادگی نمیشود گذشت. اما یک نکته که بشود بدان اشاره کرد این است که این کتاب در وهله اول مخاطب دهمی اش را با حجم خیلی زیادش میخکوب می کند. از این که بگذریم توصیه میشود که بچه ها بیشتر به تست های + برسند و این تست ها را ملاک خودشان قرار بدهند، البته حل همه تست ها قطعا مفید است و تسلط و سرعت خوبی را در مخاطبش ایجاد می کند.


بررسی کتاب فارسی جامع کنکور گاج

اگر شما هم مایل هستید که در کنکور به‌راحتی تست‌های ادبیات فارسی را پاسخ دهید، خواندن این کتاب برایتان ضروری است. کتاب‌ فارسی جامع کنکور گاج دارای تست‌های فراوان تالیفی و سراسری به همراه آموزش بوده که به شما برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی، کمک شایانی می‌کند. این کتاب دربردارنده‌ی تمامی مباحث مندرج در فارسی پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم بوده و به صورت درس به درس و پایه به پایه چیدمان شده است. این کتاب در دو جلد منتشر شده؛ جلد نخست شامل آموزش و بانک تست بوده و جلد دوم نیز (که در همین سایت آن‌ را می‌توانید به‌صورت مجزا تهیه نمایید) پاسخ‌نامه‌ی تشریحی سوالات مندرج در جلد اول را دربرمی‌گیرد. پس از مطالعه و فراگیری مباحث، زمان آن می‌رسد که آموخته‌های خود را با پاسخ‌گویی به پرسش‌های چهارگزینه‌ای استاندارد بیازمایید. در این بخش، با هدف پوشش همه‌ی موضوعات و مباحث درسی، علاوه بر پرسش‌های چهارگزینه‌ای کنکور سراسری سال‌های گذشته، تعداد زیادی پرسش تالیفی نیز مطرح شده است. این امکان برای داوطلبان گرامی وجود دارد که با بررسی پاسخ‌نامه‌ی تشریحی (جلد دوم)، از درستی جواب خود اطلاع یابند. همچنین در این بخش علاوه بر شرح گزینه‌ی درست، سایر گزینه‌ها (در تست‌های مورد نیاز) بررسی و علل نادرستی آن‌ها بیان شده و به نکات مهم در تشخیص پاسخ درست تأکید شده است. در اینجا شما می توانید یک خرید اینترنتی کتاب کمک درسی خوب را تجربه کنید.

درسنامه کتاب فارسی جامع کنکور گاج

درسنامهٔ این کتاب بسیار کامل و جامع می‌باشد که کاملا مطابق با کتاب درسی است. دانش آموزان می‌توانند با مطالعهٔ کامل کتاب درسی، به درسنامه‌های این کتاب تسلط کافی داشته باشند. در آغاز هر درسنامه کادری قرار داده شده که تاریخ ادبیات آن درس را شامل می‌شود و همچنین واژه‌های مهم و کاربردی در کادری جداگانه قرار داده شده است. در طول مطالعه این درس نامه، بررسی تمامی نکات را نیز می‌توان مشاهده کرد.


با استفاده از یک بیت یا یک جمله در قسمتی از کتاب، نکات آن از لحاظ قلمرو فکری، زبان و قلمرو ادبی واکاوی شده است. قلمروی ادبی شامل آرایه‌های ابیات می‌باشد که در این کتاب به دلیل جامع بودن، تمامی آرایه‌های سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه شده است حتی ممکن است در قسمت دروس یازدهم، آرایه‌های پایه‌های دهم یا دوازدهم را مشاهده کنید که با توجه به این امر که دانش آموزان این آرایه‌ها را در کتابهای تک پایه‌ای مطالعه کرده‌اند، در این کتاب نیز جهت مرور و بررسی ارائه شده‌اند. قلمروی فکری به معنی، مفهوم ابیات یا جملات می‌باشد. این مبحث جهت پاسخ گویی در آزمون‌های تشریحی، به دانش آموزان کمک بسزایی می‌کند.

تست ها

اختصاص یک جلد جدا به کتاب تست قاعدتا باعث بالا رفتن تعداد تست های تمرینی شده است و می توان در یک کلام کتاب فارسی جامع کنکور میکرو گاج را برای درس ادبیات شما در کنکور سراسری کافی دانست. تست های کتاب هم مانند درسنامه در سه قلمرو دسته بندی شده اند. تست های لغت و املا از بابت تعداد و تنوع تیپ و دشواری مورد قبول هستند، اگرچه تیپ »معنای فلان لغت در کدام گزینه متفاوت است؟« به شکل افراطی ای مورد علاقه ی مولفین بوده است. تعداد تست های دستور زبان را می توان مناسب دانست اما برای دانش آموزی که احتیاج به تمرین بیشتر دارد می توان تعداد تست ها و تنوع تیپی این بخش از کتاب را نقطه ی ضعف آن در نظر گرفت و با کمی دقت می بینیم که تعداد تست های دستور غالبا کمتر از لغت و املا هستند که خب با مقایسه با کنکور متوجهیم که این اتفاق نباید می افتاد.


در بخش آرایه کمبود تست های ترکیبی مشکل اساسی ای است که مولفین سعی داشته اند با اختصاص حدود 150 تست در انتهای کتاب این ضعف را جبران کنند که اشتباه است؛ چرا که دانش آموز باید در لا به لای تست های کتاب کمی با تکنیک های تست ترکیبی -که غالب تست های کنکور هستند- آشنا شود و در این مورد کتاب بسیار ضعیف عمل کرده است. تست های مفهوم اما از همه بابت مناسب هستند و کتاب درسی را به شکل خوبی پوشش می دهند و کتاب از این بابت کافیست. در بین تست ها به تعدادی که ممکن بوده است از تست های کنکور سراسری استفاده شده و البته قسمت اعظم کتاب از تست های تالیفی است. دانش آموزان با تمام سطوح می توانند از تست ها استفاده کنند و به ندرت به تست های چالشی بر می خورند. پاسخنامه ی کتاب بسیار باحوصله نوشته شده است و در اغلب آنها بررسی همه ی گزینه ها انجام شده. 

جمع بندی

اگرچه در سال کنکور تمرکز دانش آموزان باید بر تستی خواندن ادبیات باشد و در این شیوه خبری از کلمه به کلمه خواندن ابیات کتاب درسی نیست، اما به هر حال دانش آموزان ضعیف احتیاج به کتابی مشابه این مورد پیدا می کنند. به شکل کلی جلد تست کتاب فارسی جامع کنکور میکرو گاج قابل استفاده به عنوان یک منبع اصلی به موازات مدرسه و آزمون ها می تواند باشد، اما سبک نوشته شده برای جلد آموزش چندان کنکوری نیست و می توانید از منابع کنکوری تری استفاده کنید.


بررسی کتاب تست شیمی دوازدهم مبتکران

کتاب تست شیمی  دوازدهم مبتکران و تألیف بهمن بازرگانی در ۶۹۲ صفحه منتشر شده است.این کتاب دو فصل کامل از کتاب را تشکیل می‌دهد. در کتاب شیمی دوازدهم بهمن بازرگان ایستگاه هایی با عنوان درس و نکته در کتاب وجود دارند که در این نکات با مفاهیم بسیاری از درس می‌توانید آشنا شوید.تست ها بخش اصلی این کتاب می‌باشند که هر یک دارای پاسخ تشریحی و زیر عنوان‌های خاص هستند. هر فصل با آزمون‌های چکاب پوشش داده شده است و در پایان کتاب آزمون‌های جامع برای تقویت بیشتر و بهتر دانش آموزان ارائه گردیده اند.پاسخنامه تشریحی این کتاب دارای مجموعه ای از نکات کلیدی و مهم می باشد. این نکات کلیدی و مهم در کادری با عنوان ایستگاه درس و نکته ارائه گردیده اند. این بخش از کتاب مانند یک جزوه می باشد و می تواند کمک بسیاری به دانش آموزان کند.

ویژگی های کتاب تست شیمی دوازدهم مبتکران

 همانطور که اشاره شد کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم از آقای بهمن بازرگانی می‌باشد. جالب است بدانید چاپ نهم این کتاب در سال ۹۸ صورت گرفته است. کتاب فوق در ۶۷۴ صفحه گردآوری و تدوین شده است. کتاب چهارگزینه‌ای شیمی دوازدهم دو فصل کامل از کتاب را تشکیل می‌دهد. ساختار کتاب دارای درسنامه است اما نه درسنامه‌ای که در ابتدای هر درس از این کتاب عنوان شده باشد. ایستگاه‌هایی با عنوان درس و نکته در کتاب وجود دارند که در این نکات با مفاهیم بسیاری از درس می‌توانید آشنا شوید.


پرسش‌های چهارگزینه‌ای بخش اصلی این کتاب می‌باشند که هر یک دارای پاسخ تشریحی و زیر عنوان‌های خاص هستند. هر فصل با آزمون‌های چکاب پوشش داده شده است و در پایان کتاب آزمون‌های جامع برای تقویت بیشتر و بهتر دانش آموزان پشت کنکوری تدوین گردیده‌اند. مفاهیم بسیاری در این کتاب ایده آل وجود دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید تا از درجه بندی و اهمیت تست‌های موجود در این کتاب بیشتر آشنا شوید.

تست ها

با توجه به حجم بالای کتاب شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول) شاید بهتر بود تعداد تست ها کمتر میشد. ترتیب تست ها مطابق با مطالب درسنامه و کتاب درسی است. همچنین تست ها به صورت میکروطبقه بندی آورده شده اند. از ویژگی های خاص تست ها، تیپ های مختلف تست با توجه به رویکرد کنکور های سال های اخیر است. تمام تیپ های مختلف تست مخصوصا شکل دار ها به تعداد قابل توجهی وجود دارند. بعد از هر زیرفصل تمام تست های کنکور سال های اخیر آورده شده اند و همچنین در بین تست ها، سوال های المپیاد های علمی نیز به تعداد کمتر گنجانده شده است. در بین تست های شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول) سوالاتی با ایده های نو به وفور به چشم میخورد و از این بابت برای دانش آموزان قوی تر جای نگرانی وجود ندارد. همچنین تست های با سطح بالاتراز سطح کنکور برای دانش اموزان قوی تر آورده شده است. اما تست های خارج کتاب و کنکور وجود ندارد و همه ی مطالب سر جای خودشان بیان شده اند. بعد از تمام کردن هر بخش سوالاتی تحت عنوان تست های مخلوط آورده شده اند که سوالات ترکیبی آن بخش هستند. مخاطب تست ها دانش آموز با هر سطحی میتواند باشد.


پاسخ های تشریحی کامل و قابل فهم هستند و هر توضیحی که لازم بوده داده شده است. همچنین همه ی عبارت ها در صورت لزوم بررسی شده اند. برای پرهیز از اضافه گویی در بعضی از پاسخ ها به دلیل تکرار زیاد آن نکته، به درسنامه ارجاع داده شده و از توضیح در پاسخنامه خودداری شده است. نکته های تستی در پاسخنامه کمتر به چشم میخورد، ولی دام های آموزشی در جاهایی که لازم بوده توضیح داده شده است. برخی تست های حاوی نکات مهم آموزشی با برچسب VIT کنار تست مشخص شده اند که به دانش اموزانی که وقت کافی برای حل همه ی آنها را ندارند، توصیه میشود فقط آنها را حل کنند و پاسخ تشریحی و درسنامه را به دقت مطالعه کنند.


در کتاب شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول) همچنین تست های دسا (دومین سطح اهمیت) نیز وجود دارند که بعد از تست های VIT  حل آنها اولویت دارد. در پاسخنامه، سطح دشواری هر تست با کاریکاتور خاص آن مشخص شده است. بعد از اتمام هر قسمت یک یا چند آزمون چکاپ آورده شده است. سوالات آزمون های چکاپ و آزمون جامع چندان استاندارد و در قالب کنکور نیست. به عنوان مثال در یک آزمون جامع تعداد ٩ تست شمارشی آورده شده است که تعدادشان زیاد است. همچنین سطح سوالات دشوار است و استاندارد کافی را برای سنجش دانش آموزان ندارد. بنابراین بهتر است به عنوان تمرین مورد استفاده قرار بگیرند.

جمع بندی

حجم کتاب شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول) با توجه به محتوای آن و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی زیاد است و شاید بهتر بود کل شیمی دوازدهم در یک کتاب می آمد. تعداد غلط های کتاب اعم از علمی و ادبی بسیار کم است. از ویژگی های خاص این کتاب خودآموز بودن درسنامه ها و شیوه ی مناظره ی درسنامه است. استفاده از کتاب شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول) را به عنوان منبع اول برای همه ی دانش اموزان توصیه میشود. بهترین زمان استفاده نیز همگام با تدریس دبیر مربوطه در طول سال تحصیلی است. برای پیش خوانی هم می توانید از این کتاب استفاده کنید.


بررسی کتاب تست زیست دهم خیلی سبز

کتاب تست  زیست دهم خیلی سبز  براساس کتابهای درسی جدید و اینکه به عنوان راهنمای اساسی در زمینه ی کنکور می باشد. شما عزیزان در اینجا می توانید یک  خرید اینترنتی کتاب کمک درسی موفق را تجربه کنید با ما همراه باشید.

ویژگی های کتاب زیست دهم خیلی سبز

موارد داخل این کتاب شامل تست زنی خط به خط کتاب ،تست های مفهومی ،پاسخ های تشریحی فوق العاده کامل و روان یرای عمیق تر کردن یادگیری از ویژگی های مهم

زیست دهم خیلی سبز  محسوب میشود .

این کتاب از نظر محتوا بسیار عالی و کاربردی است که میتوانید در زمینه ی درسی از آن به عنوان بهترین کتاب و راهنما بخصوص کمک به آزمون بهتر در کنکور کمک بگیرید

انتشارات سبز در این زمینه اقدامات زیادی را انجام داده است .هر چی که فرد در زمینه ی درس سوال و پاسخ کنکوری و درسنامه های پرجون در آن استفاده شده است. 

موفقیت وابسته به اولین قده اولین قدم تو می تونه ورق زدن چندتا برگ از همین کتاب باشه از امروز تو هم عضوی از جمع دوستای ما هستی که دور هم میشینیم و همه ی نکته هارو درمیاریم ،به خانواده ی بزرگ ما خوش اومدی.

درسنامه تست زیست دهم خیلی سبز

یکی از بخش‌های مهم کتاب تست خیلی سبز، درسنامه است که با زبانی روان و البته شفاف تالیف شده است. البته در نظر داشته باشید که درسنامه به تنهایی و بدون کتاب اصلی نباید مطالعه شود. در عین حال اما درسنامه کتاب زیست دهم خیلی سبز همراه با اطلاعات کاملی بوده و شما را از مطالعات جانبی بی‌نیاز می‌کند. تنها به این مهم توجه کنید که این قسمت حجم بالایی دارد و به موارد خارج از کتاب نیز اشاره کرده است.

در مطالعه این درسنامه به دانش آموزان ضعیف در درس زیست شناسی توصیه می‌شود، تا با فراگرفتن دقیق و اصولی مطالب پایه‌ای درس از طریق آموزش و کتاب اصلی بعد از تسلط بر درس‌ها به سراغ درسنامه آمده و از نکات آموزشی بهره ببرند. این بدان علت است که کتاب مطالب را به صورت مجزا تفکیک نکرده و آن را بر حسب اولویت یادگیری نیاورده است. در عین حال اما داوطلبان قوی درس زیست می‌توانند به راحتی از این کتاب برای تکمیل آموزش خود بهره ببرند.


محوریت درسنامه کتاب زیست دهم خیلی سبز آموزشی بوده و بر اساس مشخص شدن قسمت‌های مهم تالیف شده است. مولف نیز تلاش کرده تا با خلاقیت و نوآوری مطالب خوب و کاربردی را در میان متن بیاورد تا داوطلب از آنها نیز استفاده کنند. برای همین مهم پیشتر گفتیم که برخی مطالب درسنامه خارج از کتاب است.

تست ها

روند نوشتاری در کتاب زیست شناسی دهم تست خیلی سبز به صورت تست های طبقه بندی شده می باشد که تست های کافی و متنوعی اعم از نکات خط به خط، تست های مفهومی و ترکیبی دیده می شود که دارای روند آموزشی مناسبی هستند ولی مولفان از تست های موسساتی نظیر گزینه 2 و قلم چی در میان سوالات خود استفاده نکرده اند. سطح این تست ها از ساده تا قوی بوده و تا حد قابل قبولی متناسب با  کنکور می باشد. پاسخ بسیاری از تست ها به خوبی تشریح شده ولی در بعضی موارد به توضیح مختصرتری اکتفا شده است ولی اختلالی در روند یادگیری یا فهم دانش آموز ایجاد نمی کند. مولفین کتاب زیست شناسی دهم تست خیلی سبز سعی خود را کرده اند تا حداکثر نوآوری را به خرج داده و ایده های نو را در تست ها بگنجانند که در بسیاری از موارد بجا و درست اجرا شده، ولی در بعضی از تست ها سلیقه ای بودن و خارج از کتاب بودن به وضوح مشهود است.


اگر دانش آموزی مطالب درسنامه ی کتاب زیست شناسی دهم تست خیلی سبز را مناسب خودش میبیند پس احتمالا در پاسخ دهی به تست های این کتاب نیز مشکلی نخواهد داشت. اما در کل این تست ها به دانش آموزان متوسط تا قوی پیشنهاد میشود و دانش آموزانی که احساس میکنند در مطالب پایه ای تری مشکل دارند بهتر است به تست هایی رجوع کنند که به تثبیت مطالب بپردازد. اگر بخواهیم هدف مولفین کتاب زیست شناسی دهم تست خیلی سبز را در طراحی تست ها بسنجیم باید گفت که هدف مولفین هم افزایش تسلط هم روبرو کردن دانش آموزان با تست های جدید بوده است. به همین دلیل دانش آموزانی که احساس ضعف در مطالب عمقی کتاب درسی می کنند بهتر است از کتاب هایی استفاده کنند که در درجه ی اول به تثبیت مطالب می پردازند.


جمع بندی

اگرچه این کتاب تنها برای مقطع دهم است ولی تا روزهای منتهی به کنکور می‌تواند همراه شما باشد و حتی در جمع بندی مطالعه درس زیست کلاس دهم به شما کمک کند. درسنامه را می‌توانید برای مرور نکات آموزشی بخوانید و از تست‌ها برای سنجش آموزش و فهم خود در شرایط واقعی آزمون بهره ببرید.


کتاب زیست دهم خیلی سبز را می‌توان یکی از کتاب‌های خوب موجود در بازار برای داوطلبان رشته تجربی دانست. این کتاب برای استفاده و مطالعه داوطلبانی با هر سطح آموزشی مفید است و برای نتیجه بهتر و قبولی در رشته مورد نظر، حتما در کنار کتاب اصلی قرار بگیرد. در نتیجه بهتر است از این کتاب به عنوان منبع مکمل درس زیست شناسی استفاده کرده و با مطالعه منظم، برنامه ریزی دقیق بهترین نتیجه را از آزمون سراسری بگیرید. موفق باشید! برای خرید این کتاب و کتاب های مشابه بر روی بانک کتاب کلیک کنید.

بررسی کتاب تست عربی جامع خیلی سبز

خرید کتاب تست عربی جامع خیلی سبز از سری کتاب های آموزش و تست انتشارات خیلی سبز شامل درس نامه های کاملا مفهومی و آموزشی، نکات مفید و مطالب مفهومی، پرسش های چهار گزینه ای از کنکور سال های گذشته، قواعد سال دهم، یازدهم و دوازدهم، پاسخ نامه کاملا تشریحی مناسب جهت آمادگی بهتر برای قبولی در کنکور سراسری و آزمون های معتبر چهار گزینه ای است.

تست های کتاب عربی جامع خیلی سبز

پرسش های چهار گزینه عربی جامع کنکور خیلی سبز جلد اول منتشر شد:

  • در ابتدا درس نامه جامع و کامل از کل کتاب عربی دهم,یازدهم و دوازدهم ارائه شده است که به جرات کامل ترین و روان ترین درسنامه در بین تمام کتاب های کنکوری میباشد.
  • سپس سوالات تالیفی و استاندارد سازمان سنجش را به صورت دقیق و سطح بندی آورده است.
  • بعد از سوالات کنکور , تست های تالیفی, تست های کنکور چند سال اخیر را به صورت کاملا پاسخ تشریحی جمع آوری کرده است.
  • دانش آموزان عزیز توجه داشته باشین که سوالات از راحت به دشوار ارائه شده و همه سطوح را شامل میشود.
  • ویژه کنکوری های نظام جدید آموزشی
  • پاسخ های تشریحی این کتاب به صورت جامع و تحلیلی ارائه شده و دارای نکات با اهمیت و کنکوری می باشد.
  •  در ویرایش جدید، غیر از به روزرسانی تست های تالیفی و کنکور,تست های مشترک نظام قدیم نیز آورده شده تا شما دانش آموزان عزیز با سلیقه طراحان کنکور آشنا شوید.
  • این کتاب شامل مطالب دهم,یازدهم و دوازدهم است
  • ابتدای هر فصل به صورت کامل درسنامه کتاب و بعد از آن پرسش های چهارگزینه ای همراه با پاسخ های تستی آورده شده است.
  • آموزش گام به گام و رفته به رفته سوالات سخت تر میشود،و تست ها داخل کتاب هم سوالات کنکور داخل و هم خارج رو به همراه سوالات استاندارد از کتب درسی جدید جمع اوری شده است.
  • در پایان هر فصل هم سوالات دشوار برای بچه های سختکوش وجود داره که میتونید خودتونو امتحان کنین،ضمنا اگه کتاب دهم و یازدهم رو قبلا خوندین بازم باید این کتاب رو مطالعه کنین
  • چون تست های دنباله دار همون کتاب نیز آورده شده است.

ظاهر کتاب 

در کتاب کمک درسی  عربی جامع تست خیلی سبز فونت نوشتار کوچک است. تنها از دو رنگ در نوشتار استفاده شده است و به دلیل حجم بالای مطالب می تواند برای خواننده کمی خسته کننده باشد. کیفیت چاپ و کاغذ مناسب است. مطالب داخل درسنامه ها به خوبی از یکدیگر تفکیک شده اند و استفاده از جداول بخوبی صورت گرفته است. صفحه آرایی کتاب ساده است. طراحی و گرافیک جلد کتاب نیز جذابیت چندانی ندارد.

جمع بندی

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا حجم کتاب عربی جامع تست خیلی سبز معقول می باشد و همان طور که گفته شد کتاب از تعداد تست بالا در هر پایه برخوردار است. کتاب عربی جامع تست خیلی سبز جهت بالا بردن توانایی دانش آموزان در آزمون های آزمایشی نگاشته شده است، اما از درسنامه های آن می توان در امتحانات تشریحی نیز بهره برد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.